Despre 2017 Kawasaki Z900 si Ninja 650, substituientii modelelor Z800 si ER-6f

Despre 2017 Kawasaki Z900 si Ninja 650, substituientii modelelor Z800 si ER-6f

26 January 2017

Teoretic vorbind, 2017 ar fi anul in care apar modele noi si dispar altele consacrate, insa in realitate, modelele noi nu fac altceva decat sa inlocuiasca modelele ce ies din productie, preluandu-le insa configuratia. Sau asa pare la o prima vedere. Bunaoara, 2017 Kawasaki Z900 si 2017 Kawasaki Ninja 650 sunt modele noi, pe hartie, insa Z900 inlocuieste Z800, iar Ninja 650 scoate din scena popularul model ER-6f.

Am vazut asta cu ocazia salonului international EICMA de la Milano din noiembrie, iar recent a avut loc lansarea oficiala a celor doua modele, undeva prin Spania. Chiar daca cele doua inlocuiesc niste modele de succes, Kawasaki stie sau macar spera ca e vorba de doua noi best-seller-uri.

2017 Kawasaki Z900

La momentul la care se zvonea tot mai intens despre acest model, multi au fost uimiti de ce e nevoie de un model si mai apropiat ca cilindree de excelentul si imuabilul Z1000, fara sa realizeze ca raspunsul e mult mai simplu decat se asteptau: venea 1 ianuarie 2017 si intrau in vigoare normele UE privind Euro4 cu emisiile si zgomotul limitate. Ahaaaaaa. O alta explicatie ar fi de natura concurentiala, deoarece Yamaha are deja un model de 900 si unul de 1000, chiar daca aparitia lor a fost inversata fata de cazul Kawasaki, vorbim bineinteles de MT-09 si MT-10, cel care se ascunde sub acest nume, desi imprumuta tot ce poate de la superbike-ul YZF-R1.

Inapoi la Z900, e adevarat, motorul se prezinta conform cu normele Euro 4, fiind practic un imprumut de la fratele mai mare, Z1000, un imprumut reconfigurat discret. Patru cilindri, 946cc, cu un alezaj si cursa mai reduse fata de ce gasim la Zed Cel Mare, insa mai puternic decat ce se gasea la modelul inlocuit, adica cu 125 cp, 12 mai multi decat Z800.

Imprumutul continua, insa de data aceasta de la entry-level-ul Z650 a fost preluat spalierul tubular din otel, care la randul sau a fost mult inspirat de hyperbike-ul H2R, evident adaptat si evident nou. Ce inseamna asta? O pierdere de nu mai putin de 13,5 kg fata de modelul eliminat, Z800. 2017 Kawasaki Z900 s-a spus inainte de prezentare, dar si dupa, aminteste foarte mult de superbike-ul revolutionar din anii ’70.

E o motocicleta placuta celor care apreciaza roadster-urile, incantandu-i cu forma compacta si promite acestora (majoritatea, niste puristi incurabili) ca nu vor fi dezamagiti in privinta puterii lineare deservite in jur de 6.000 rpm si mai ales ca nu vor intalni desantarea de electronice specifica altor modele. Intr-o apreciere obiectiva, la un pret accesibil, e o alegere excelenta, chiar daca ramane cel mai greu dintre concurentii sai directi, Yamaha MT-09, MV Agusta Brutale 800 sau Triumph Street Triple 765.

 

2017 Kawasaki Ninja 650

Si in acest caz, influentele sunt numeroase. S-a eliminat un model, s-a schimbat denumirea, iar imprumuturile au fost ambalate cu cateva noutati si actualizari necesare. Dar repet, nu vorbim despre un model nou, ci o reinterpretare. Caroseria Ninja inspirata de la ZX-10R alaturi de bordul asemanator si stilul oglinzilor, cadrul tubular evoca stilul de pe H2R, mai usor cu 15 kg decat ce e era pe ER-6f.

Motorul de 649cc binecunoscut a fost imbunatatit pentru un comportament performant in zona joasa si medie a rpm, start usor, acceleratie consistenta si instantanee, aceasta ar fi platforma de propulsie in cateva cuvinte.

Modelul se bucura de un ambreiaj si sistem de evacuare noi, un scaun ceva mai jos decat “defunctul” model, insa ramane importanta directia versatila si comportamentul excelent la viteze reduse, cu un raspuns excelent al acceleratiei, franelor si suspensiilor.

Te-ar putea interesa si:

2025 Kawasaki Ninja 1100SX SE

Ninja 1100SX ofera performanta maxima pe segmentul Sport Touring. Creata pentru a oferi performante ridicate, tehnologie avansata si confort deosebit pentru condus sportiv si turism pe parcursul intregii zile, motocicleta Kawasaki stabileste un nou s...

Citeste mai mult